FANDOM

Smoki posiadają zdolność zmieniania postaci. Jednak żeby mogły to zrobić, potrzebują wzorca krwi istoty, w którą chcą się przemienić. Wzór ten zdobywają przez połknięcie krwi delikwenta. Gdy Pożeracz Chmur ugryzł Kamyka i odszedł, rozpracował wzór jego krwi i mógł przybierać jego postać.

Jest to umiejętność, która smokom przychodzi z wiekiem. Młode szczenię - Liska jeszcze nie posiadało tej zdolności. Na Jaszczurze także inne smoki zaadoptowały wzorce krwi magów: Nurek - Słonego, a Deszczowy Przybysz - Wiatru na Szczycie. Smoki od pierwowzorów różniły się jedynie brakiem tatuaży.

CiekawostkiEdytuj

Pożeracz Chmur "rozpracował" wzorce krwi jelenia, orła, krowy, Kamyka i dużego białego psa, dzięki czemu mógł przybierać ich postać. Chłopcu nie spodobał się początkowo jego własny wzorzec. Czuł się okradziony i oszukany. Dlatego zmusił Pożeracza Chmur, aby zmienił trochę swój wygląd i by nie wyglądał jak jego brat bliźniak, a jedynie daleki kuzyn. Pożeracz Chmur potrząsnął głową i jego kręcone włosy rozprostowały się, opadając na czoło i kark gęstą grzywą. Następnie smok poruszył wszystkimi mięśniami twarzy po kolei i zmienił swoje (Kamyka) oczy, nadając im nieco odmieniony kształt i pociemniając je aż do atramentowej czerni. Przyjaciel Kamyka opanował sztukę przemiany w zaawansowanym stopniu, dzięki temu zmieniać dowolnie szczegóły w wyglądzie zwierząt i ludzi, których wzorzec otrzymał.