FANDOM

Wiatromistrz - mag obdarzony talentem zarówno przewidywania, jak i ingerencji w czynniki meteorologiczne. Jego symbolem jest statek.

OpisEdytuj

Wiatromistrzowie potrafią przewidywać pogodę poprzez sprawdzanie czynników takich jak ciśnienie, gęstość powietrza czy siła wiatru. Co silniejsi mogą ją także kreować (niekiedy na bardzo dużą skalę). Ciekawe jest to, że system podlewania kwiatów, grządek i innej roślinności w Zamku Dłoni opiera się właśnie na pracy tych magów - przechadzającego się Wiatromistrza można czasem spotkać w ogrodach, z chmurką zawiadywaną jego talentem, szybującą nieopodal. Padający z niej deszcz zastępuje zwyczajową konewkę. Wiatromistrzowie często współpracują z rolnikami, którzy oczywiście pragną jak najlepszej pogody dla swych zbiorów, a także z żeglarzami - jako idealne osoby do przepowiadania pogody.

CiekawostkiEdytuj

Dużym wyróżnieniem dla Wiatromistrza jest stworzenie własnego kryształu:
Kryształem w magicznym żargonie nazywano zgrany zespół pięciu lub sześciu Wiatromistrzów, którzy złączyli swe siły i wspólnie zawiadywali pogodą. Brak jednego z takich żywych elementów, czyli rozbicie kryształu, oznaczał dla pozostałych degradację z pozycji władców do zwyczajnych przepowiadaczy pogody.

Użycie talentu Wiatromistrza na dużą skalę przy kreowaniu pogody może być niebezpieczne. Funkcjonowanie klimatu podlega pewnym zasadom - ingerowanie (szczególnie zbyt mocne) w cykl przyrody może spowodować duże konsekwencje.
- Chyba wszyscy Wiatromistrzowie w Zamku pracują nad tym sztormem. Kompletnie oszaleli. Rozchwieją klimat wybrzeża na długie dni. (...)

CytatyEdytuj

(...) Młodziutki Wiatromistrz wreszcie przysiadł się do Hajga i powiedział przyciszonym głosem:
- Powietrze smakuje żelazem.
Wiatr nadstawił uszu.
- Hmm... - mruknął zachęcająco.
- Od lądu nadchodzi burza - szeptał Diament. - Cały jestem w mrówkach. Mamy jeszcze godzinę, może dwie spokoju, a potem nas dogoni i... Losie chroń niewinnych. (...)
- Mocno nas pobuja?
- No, bym rzekł, że mocno. Szóstka, może siódemka...

O Miedzianym: (...)Przedtem jednak widział kawał świata i zagadywany przez Pożeracza Chmur chętnie opowiadał o swych przygodach z okresu , gdy stał przy okrętowym sterze i przepowiadał pogiode żeglarzom , nie zdając nawet sobie sprawy , czym są w istocie jego zdolności.

Magowie obdarzeni tym talentemEdytuj

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.