FANDOM

Tajna Biblioteka - znajduje się na najwyższym poziomie Wieży Południowej. Nie odwiedzana i ukrywana przed magami Zamku Dłoni. Jedyny dostęp do niej miały żółwie z najwyższej kasty magów. Odkryta została przez Nocnego Śpiewaka, który od dziecka pasjonował się architekturą zamku. Istnienia tej biblioteki chłopcy domyślili się, gdy Żółwie ukryły gdzieś notatki z kronik Burona które znalazł Nocny Śpiewak. Dowiedziałem się czegoś ciekawego. Kronika Burona została ukryta. (...) Przekaz nie był klarowny, jedynie mgnienie. Jakieś miejsce. Ukryte miejscem tajne miejsce... coś niedostępnego.

Większość książek w tajnej bibliotece była bardzo stara, niektóre były rękopisami. Znajdowała się tam druga część notatek Burona, a także rejestry łapówek i wiele innych ksiąg które żłówie chciały zachować tylko dla siebie.

OpisEdytuj

Biblioteka była zastawiona szeregami półek niezbyt dużych co najwyżej wysokości człowieka. Światło do biblioteki dochodziło jedynie przez małe, brudne okienka umieszczone pod sufitem. Pomieszczenie wyglądało na zaniedbane i nie sprzątane od wielu lat. Wszystko było popielate od kurzu, a w każdym kącie i pod sufitem wisiały festony pajęczyn. Wejście do biblioteki prowadziło przez wąskie schody ukryte najprawdopodobniej za szafą lub czymś w tym rodzaju. Na półkach leżały zakazane dzieła. Biblioteka była ukryta, ponieważ zawierała zakazane zapiski i matactwa kręgu. Przypadkowo zapiski te zostały odnalezione przez pragnących wiedzy młodych magów Drugiego Kręgu.

CytatyEdytuj

Milczał przez dłuższa chwilę, po czym odpowiedział niechętnie: - myślę, że to stary rejestr łapówek i opłat za usługi skrytobójców. A to ostatnie chyba dotyczy kupna niewolników. Dzieci.