FANDOM

Syreny — istoty zamieszkujące ocean w okolicach wysp Smoczego Archipelagu.

WyglądEdytuj

Ich smukłe, popielate ciało pokrywa śliska skóra w dotyku porowata jak mokry grzyb. Więcej mają wspólnego z rekinami niż z ludźmi. Są jednak dużo mniejsze od rekinów (wielkością przypominają małe dzieci). Ich czaszka jest nieco spłaszczona, aby nie stawiała oporu wodzie i ułatwiała oraz przyspieszała pływanie. Syreny nie posiadają owłosienia oprócz pasa wiotkich włosów na głowie. Ich oczy nie mają powiek, a jedynie cienką błonę, nachodzącą na gałkę oczną od dołu. Nie posiadają także warg, ani uszu, a zamiast tego koliste, miękkie membrany (pod którymi umiejscowione są skrzela). Nozdrza stanowią u nich ukośne szczeliny nad ustami. Ostre, trójkątne zęby ustawione są bardzo gęsto. Okrągłe oczy umiejscowione są w płaskiej twarzy. Żebra nie stykają się z mostkiem, dzięki czemu cała klatka piersiowa przypomina niedokończony, miękki, blady wiklinowy koszyk. Syreny mają pępek, co świadczy o ich żyworodności. Sutki i genitalia u tych stworzeń są niewidoczne, przez co nie można powierzchownie określić ich płci. Ich tułów jest krępy i zwęża sie w rybi ogon, zakończony poziomą dość szeroką płetwą. Mają krótkie ręce.

CharakterEdytuj

Syreny są świetnie przystosowane do życia w wodzie. Atakują z błyskawiczną szybkością idealnie trafiając w cel. W stadzie czują się pewnie. Ofiarę próbują zaciągnąć w oceaniczne głębiny skąd nie ma ucieczki. Porozumiewają się za pomocą prostych gestów rękoma i poprzez stykanie się czołami. Są bezwzględne, a ich inteligencja daleko wybiega poza intelekt zwykłych ryb.

CiekawostkiEdytuj

W pobliżu Smoczego Archpelagu znajduje się Morze Syren, prawdopodobnie zamieszkane przez te stworzenia.