FANDOM

Subijat - gra starsza niż samo cesarstwo. Wskazuje na to jej nazwa, która przez stulecia zatraciła pierwotny sens. Jest to hazardowa gra, rozgrywana za pomocą zestawu kościanych i drewnianych płytek z wyrytymi postaciami i symbolami o określonej wartości. Ludzie sądzą, że aby móc grać w subijat trzeba mieć szczęśliwą rękę. Jest to dla jednych rozrywka (zazwyczaj dość kosztowna), a dla innych obsesja, która doprowadziła do bankructwa.

CiekawostkiEdytuj

  • Mistrzem subijat był Rzemień. Mało kto decydował się z nim zagrać.
  • Przegrana Rzemienia z nieznajomym, którym był Koniec doprowadziła do opowieści o legendarnym pojedynku i drastycznej wygranej nieznajomego. Wieść obiegła w jedną noc całe Podzamcze.
  • Po dwóch latach wiadomość o przegranej Rzemienia dotarła do ust ogrodnika dbającego o ogród warzywny przy klasztorze Służebnic Matki Świata, który bardzo interesująco skomentował to wydarzenie: Nigdy nie oszukuj w grze. Nigdy nie możesz być pewien, kto jest posłańcem Bogini.
  • Zwycięstwo Końca ściągnęło uwagę magów z Zamku i sprawiło, że stał się obiektem poszukiwań, przez co Drugi Krąg zmuszony był prędko opuścić Podzamcze.