FANDOM

Stworzyciel to jeden z najsilniejszych talentów magicznych. Symbolem Stworzyciela jest płomień.

OpisEdytuj

Talent Stworzyciela pozwala na ingerowanie w samą strukturę materii. Wewnątrzwidzenie obdarzonego tym talentem maga objawia się jako coś w rodzaju gwiazdek - są to ludzkie jaźnie, bądź atomy. Stworzyciel dostrzega ziarnistą strukturę materii i może ją zmieniać właściwie wedle woli. Potrafi manipulować fermionami na co wskazuje fakt przemiany pierwiastków w inne pierwiastki. Ponadto transformacji materii nie towarzyszy bombardowanie okolicy nadmiarem neuronów bądź cząstek alfa/beta (skończyłoby się to śmiercią postronnych) co także jest manipulacją fermionami. Pomimo ogromnych możliwości Stworzyciele większość część przemiany dokonają podświadomie dzięki czemu jeszcze nie wysadzili żadnego miasta (np. doprowadzając do fuzji termojądrowej). Jest to talent tak kreatywny, jak i morderczy - może zabijać, powodować przyspieszone starzenie się przedmiotów, jak i pozwala na tworzenie cudownych dzieł sztuki, nowych gatunków metali, leków, narkotyków. Stworzyciel może porozumiewać się na sposób Mówców, może też zmieniać jeden materiał w drugi - cóż to dla niego przerobienie węgla w diament? Stworzyciele są przez to często otoczeni złotem, srebrem i innymi szlachetnymi kruszcami czy drogimi kamieniami, traktując je jako zupełnie bezwartościowe. Magowie ci również często zostają lekarzami, ich talent umożliwia pracę na ludzkim ciele - leczenie złamań, siniaków, ale i trudniejsze operacje - usuwanie martwicy czy tkanek rakowych. Ludzie ci słyną również z tego, iż są roztargnieni, często bałaganiarscy, nie mogą usiedzieć w jednym miejscu.

CiekawostkiEdytuj

Najsłynniejszym ze Stworzycieli był Buron. Jako jedyny potrafił dokonywać transformacji z żywego w żywe i odtwarzać tkankę nerwową. Był on jednak dość brutalną, wyjątkowo cyniczną osobą, nie wzdragającą się przed wiwisekcją czy innymi niehumanitarnymi sposobami prowadzenia badań. Nocny Śpiewak po przeczytaniu kroniki Burona był zniesmaczony, opowiadał Kamykowi, że, między innymi, Buron niewzruszenie obserwował dwóch śmiertelnie chorych mężczyzn, jednego leczył a drugiego nie, i zapisywał wyniki.

Złoto Stworzycieli to kruszec doskonały. Zbyt doskonały - dlatego też możliwy do rozpoznania. Ludzie, szczególnie na Podzamczu nie respektują go jako środków płatności.

Smoki prawdopodobnie powstały stworzone przez grupę Stworzycieli dysponujących jeszcze nierozwodnionym, gigantycznym talentem.

CytatyEdytuj

Imbir wziął ze skrzynki małą kamienną kostkę i na oczach zachwyconego dziecka przekształcił ją odpowiednio, po czym wstawił w puste miejsce.
-Twój talent umie takie rzeczy?!
-Twój też.
(...)
Nocny Śpiewak wziął z blatu malachitową płytkę i wpatrzył się w nią z natężeniem. Rozległ się cichy trzask i na dłoni chłopca pozostała szczypta zielonkawego proszku.
- O, zaraza.
- Nie szkodzi, zrobię drugą - pocieszył go Imbir. - Mnie też na początku wszystko się rozsypywało. (...)

Mag wyjął przedmiot z ręki chłopca. W szkle była wygrawerowana róża - trochę niezgrabna, ale Imbir nie miał wątpliwości co do gatunku kwiatu. Szkło wybrano od spodu w ten sposób, ze rysunek wydawał się wypukły. U dołu, przy łodyżce, umieszczono trzy nieforemne znaki. Imbir w pierwszej chwili nie mógł ich odczytać, potem olśniło go i odwrócił przycisk płaską stroną do góry. Napis był omyłkowo odwrócony. Róża dla Róży...Czy nie było znamienne, że pierwszy w pełni świadomie i starannie wykonany twór tego chłopca był podarunkiem miłości?

Magowie, obdarzeni tym talentemEdytuj

  • Buron - największy Stworzyciel wszech czasów jako jedyny dokonał trasmutacji żywego w żywe.
  • Imbir - medyk leczący na bagnicę Nocnego Śpiewaka.
  • Klinga - zarządca zamku magów.
  • Nocny Śpiewak - godny następca Burona.
  • Pływak - medyk zamieszkujący Groblę.
  • Stalowy - drugi pod względem umiejętności i siły talentu mag drugiego kręgu.
  • Grzywa - medyk pracujący w zamku magów.
  • Jastrząb- medyk w Zamku magów, u niego praktykował Imbir.
  • Ostrowiec zwany Rozdrobionym - Stworzyciel, który wynalazł broń, prawdopodobnie broń ognistą. Jej wybuch sprawił, że Ostrowca zdrapywano ze ścian i powały.
  • Mosiądz- Stworzyciel pracuje w Zamku Magów w Wieży Wschodniej

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.