FANDOM

Rzemień - mistrz subijat.

Charakterystyka Edytuj

Mistrz gry w subijat, która była dla niego raczej sposobem zarobkowania niż hazardowym uzależnieniem (jak ci kiesa cięży to zasiądź do gry z Rzemieniem...). Na jego talent składała się znakomita pamięć, umiejętność szybkiego liczenia i wyciągania wniosków. Rzadko oszukiwał (choć zestawy do gry, z których często korzystał, znał jak własną kieszeń i potrafił po układzie rys na lewej stronie sztonów odgadnąć, jaka figura kryje się po stronie prawej). W większości tawern i łaźni publicznych - gdzie także grywano w subijat - miał opinię dobrego, uczciwego człowieka z cholernym szczęściem.

Ciekawostki Edytuj

  • Przegrał grę przeciwko Końcowi (ponieważ Mówca kierował swymi ruchami na podstawie myśli przeciwnika - można powiedzieć, że poniósł klęskę w potyczce z samym sobą), a partia ta stała się legendarna. Po tej klęsce nigdy więcej nie był widziany na Podzamczu.
  • Wiadomość o przegranej Rzemienia obiegła w jedną noc całe Podzamcze.
  • Dzięki temu że Koniec wygrał z Rzemieniem Krąg Magów się o tym dowiedział i młodzi magowie musieli szybko opuścić Podzamcze.

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.