FANDOM

Rozpoczęcie wiosny w Żmijowych Pagórkach - dzień, w którym cofające się wody odsłaniają znacznik na palu u brzegu rzeki Mławki. Dla mieszkańców Żmijowych Pagórków jest to znak, że zaczyna się wiosna. W czasie tego święta wszyscy mieszkańcy wioski przystrajają swoje domy zielenią, a na stołach pojawiają się tradycyjne potrawy, takie jak pikantne ciastka z imbirem, ryba pieczona w soli i brązowy ryż zapiekany w połówkach melona.

Płowy splatał wtedy z wiśniowych gałązek oblepionych pękami drobnych kwiatów wianki, a Kamyk ciął je na mniejsze. Gdy chłopiec był młodszy i dużo mniejszy od swego opiekuna, Płowy zawieszał gałązki na belkach pod powałą i na świeżo pobielonych ścianach. Kiedy Tkacz Iluzji przerósł starszego maga, należało to już do jego zadań. Przejął też niektóre prace, wcześniej wykonywane przez przybranego ojca.

CiekawostkiEdytuj

W 15 urodziny Kamyka wypadło święto wiosny. Płowy dał mu w prezencie urodzinowym list z Zamku Magów, w którym zawiadamiano, że chłopak zostanie dopuszczony do próby talentu.