FANDOM

Pokój młodych magów na zamku królewskim w Kodau - miejsce zamieszkania Drugiego kręgu w trakcie pobytu w stolicy Northlandu.

Gdy Drugi Krąg w nieco okrojonym składzie zawitał do zamku królewskiego w Kodau zaproponowano chłopcom kilka pomieszczeń na kwatery. Jednakże żadne nie spełniło ich wymagań, w związku z czym zrozpaczony rządca pokazał wymagającym gościom dawną wspólna sypialnię synów urzędników dworskich i pomniejszego rycerstwa.

OpisEdytuj

Pokój ten jest wysoką długą komnatą. Odpowiednią do pracy ilość światła zapewniają cztery duże okna z witrażowych szybek - bladoróżowych, bladozielonych i prawie cytrynowych. Odpowiednią temperaturę pozwala osiągnąć gigantyczny kominek z czerwonego granitu, zajmujący jedną z węższych ścian. Na przeciwległej ścianie wisi duży portret podstarzałej, czujnie patrzącej damy. Tynk, do wysokości wyciągniętego ramienia pokrywają setki zadrapań, powyżej ściany zdobi szlak z winorośli oraz dość poczwarnych masek o zaskakującym wyrazie poczciwego znudzenia. Zanim magowie zarządzili przemeblowanie, pod dłuższymi ścianami stało mniej więcej dwadzieścia wąskich łóżek z płóciennymi zasłonami i kuframi u stóp, zaś pośrodku komnaty długi rząd stołów i obitych popękaną skórą taboretów. Ten wystrój jasno świadczył o przeznaczeniu sali. Magowie sami wynieśli na korytarz zbędne sprzęty pozostawiając osiem łóżek, a stoły łącząc tak, by powstał jeden większy blat. Zostawili sobie też kilka taboretów.

CiekawostkiEdytuj

Wszystkie stoły, których blaty z wierzchu są tylko trochę poplamione atramentem, pod spodem kryją istną gmatwaninę napisów - efekt twórczości pokoleń uczniów. Można tam znaleźć nawet podpis samego następcy tronu. Najbardziej intrygująca jest inskrypcja: Czerwone oczy w mroku. Strzeż się demona. S 204 prT .

Książki, w których występujeEdytuj