FANDOM

Hajgońskie Pantery - półdzikie, często tresowane przez górali zwierzęta. Pomagające im w życiu oraz pracy. Pilnują stad, polują wraz z właścicielami, służą do osobistej obrony.

WyglądEdytuj

Najczęściej czarne lub szare, srebrzyście nakrapiane. Bardzo duże i zwinne koty, o puszystych ogonach i okazałych wąsach.

Charakter, upodobania, zachowanieEdytuj

Z natury są dzikie, lecz na tyle inteligentne by dało je się oswoić. Reagują na wyuczone hasła (Wiatr Na Szczycie wymyślał bardzo ciekawe jak np. Marmurowe maliny) - hasło do ataku jest zazwyczaj krótkie, łatwe do zapamiętania i użycia w chwili zagrożenia( np. Ap), hasło uspakajające musi być jak najtrudniejsze do odgadnięcia. Pantery mają doskonały węch i dobry wzrok. Można je uzależnić od zapachu właściciela - wtedy będą dozgonnie i bezwarunkowo do niego przywiązane.

CiekawostkiEdytuj

Najlepiej znanym przedstawicielem tego gatunku jest Miętówka. Była bardzo mądrym zwierzęciem, o czym świadczy fakt, iż na wiele słów Promienia reagowała w sposób rozumny.

Pantery są wykorzystywane jako strażnicy w Zamku Dłoni. Po zapachu rozpoznają wroga. Każda z nich reaguje też na odpowiednie hasło (dane na użytek własny jej właścicielowi, jak w przypadku ochrony Zwycięskiego Promienia Świtu).

U Hajgów chłopcy-Gwiazdy razem z panterami pilnowali kóz.

CytatyEdytuj

Na słowo "polowanie" kocica zamruczała i otarła potężny łeb o nogę Iskry. Podrapał ją za uchem i w okolicach szczęki, jak najbardziej lubiła.