FANDOM

Oko Świata - mentor magii, inaczej nazywany Rozdawcą Talentów. To wąż, który strzeże serca każdego maga. Przez wieki upraszczaliście mój wizerunek, aż okroiliście go do zwykłego kółka, a przecież nadal istnieję, choć zapomniany. Oko Świata zawsze stoi u boku Bogini Matki Świata jako jej wierny przyjaciel i sługa – co symbolizuje przedstawienie laski bogini właśnie jako węża. Ludzie znają go również jako Bramę Istnień (przejście łączące nasz świat ze światem umarłych). Przedstawia się go także jako Uroborosa - węża trzymającego własny ogon w zębach - stąd kółko.

WyglądEdytuj

Gdy ukazuje się w wizji Myszce jest gigantycznym gadem grubości sosnowego pnia. Ma wzorzystą, chłodną skórę, błyszczącą i głądką jak lakierowane drewno.

CharakterEdytuj

Trudno ocenić charakter takiego stworzenia. Wydaje się być spokojny i łagodny, jednak niewątpliwie potrafi być złośliwy. Zależnie od tego z kim rozmawia (do mowy nie potrzebne mu przecież usta ani struny głosowe) i jaką ma opinię o swym rozmówcy może być łagodny i sympatyczny, a może ironiczny i nieco wredny. Niewątpliwie ludzi traktuje z pewną wyższością.