FANDOM

Obserwator - talent nie przynoszący zbyt dużych korzyści. Pozwala odczytywać uczucia i myśli innych ludzi. Symbolem Obserwatora jest oko.

OpisEdytuj

Talent pokrewny talentowi Mówcy. Obserwatorzy mogą odczytywać sny, emocje, uczucia, myśli. Są w stanie (zależnie od jakości talentu) rozłożyć psychikę człowieka na części pierwsze, jednak nie mogą za pomocą myśli przekazywać informacji na odległość. Tylko Obserwują.

Przekazy odbierają wręcz synestezyjnie - na przykład nienawiść w wewnątrzwidzeniu jest czarna i oleista.

Magowie, obdarzeni tym talentemEdytuj

  • Gryf (talent mistrzowski, o wielkim zasięgu, precyzji, wyostrzający się gdy chłopiec spożywa alkohol) - członek Drugiego Kręgu.
  • Jagoda - jest ona swoistym ewenementem, gdyż bardzo rzadko zdarza się by kobieta została obdarzona magicznym talentem.
  • Arena, ciemiężyciel połówek o talencie stopnia zaledwie czarnego.
  • Płowy, przybrany ojciec Kamyka.
  • Liść, mieszkający w Domu Innych Ludzi młody Obserwator, któremu talent odebrał kontakt z najbliższym otoczeniem.

CytatyEdytuj

Talenty Mówców i Obserwatorów są mało efektowne. Gryfowi, który jest właśnie Obserwatorem, trudno było się czymś popisać, a przecież chciał wypaść jak najlepiej, jak każdy zresztą. Stąd pojawiła się potrzeba współpracy między kastami. Wędrowcy zadania mieli proste, przynajmniej z pozoru: skoczyć jak najdalej, w określone miejsce i przynieść dowód pobytu. W ten sposób Wężownik pokonał drogę do Białych Pól, by dostarczyć z nich charakterystyczny kawałek białego marmuru z tamtejszych kamieniołomów. Natomiast Pióro wyprawił się nad Bobrownik i narwał pachnącej trawy, rosnącej tylko w tamtych okolicach. Gryf odszukał go aż tam, cierpliwie i z wielkim wysiłkiem przeczesując talentem coraz dalsze obszary. Podyktował Nocnemu Śpiewakowi raport ze wszystkiego, co robił Pióro na swej wyprawie, i później biedny Wędrowiec (zawstydzony i wściekły) musiał akceptować takie zapiski jak "dłubie w nosie" albo "sika pod krzakiem".

O Jagodzie: Rozluźniona , potrafiła swobodnie wędrować od umysłu do umysłu niemal wszystkich istot znajdujących się na i w wodzie Syreniego Morza.