FANDOM

Tuż po przybyciu na nowe tereny najeźdźcy zaczęli wykorzystywać tubylców jako niewolników. Przez kilka kolejnych stuleci byli oni traktowani jako tania siła robocza. Niewolnikami byli na przykład Fonon i Mjel pracujący na ziemiach Dębowego i Fali.

Prawo Lengorchii już od wielu lat przewiduje, że w niewolę można oddać jedynie kogoś kto ma długi i nie może ich spłacić. Po odrobieniu (pracą) równowartości zadłużenia zostaje uwolniony. W niewolę można też oddać dziecko dłużnika, również do czasu spłacenia pracą długu rodzica. Dopóki ktoś jest w niewoli jego właściciel powinien mieć nad nim pieczę i ponosić za niego odpowiedzialność. Niewolnika nie wolno trwale okaleczyć ani odebrać mu życia, gdyż po odpracowaniu długu będzie znowu człowiekiem wolnym. Ponadto nielegalne są wszelkie targi niewolników, zlikwidowane zostały jeszcze za życia poprzedniego cesarza. Jedynym wyjątkiem jest handel Centaurami.Istnieje kara jaka się karze tylko niewolników ,Nocny Śpiewak pokazał to Kamykowi obraz chłopca o obnażonych plecach , jak wyprostowanymi rękami wspiera się o ścianę , a starszy mężczyzna bije chłopca trzcinką po plecach.Tą karę nazywa się ściana.