FANDOM

Krew Bohaterów - bardzo silna substancja, która pobudza wszystkie zmysły, narkotyk.

OpisEdytuj

Krew Bohaterów jest to hajgoński napój, który młodzi mężczyźni i dziewczęta dostają podczas Nocy Strzyży. Wystarczy kilka kropli tego narkotyku, aby odczuć jego ogromny wpływ na ludzki organizm. Czuje się smak wiatru, słyszy z dwudziestu kroków oddech nornika pod kamieniem. Biega się jak jeleń i walczy jak pantera... Przyjmowany jest również przez wojowników przed walką, gdyż wprawia w szał i można walczyć chociaż stoi się po kolana we własnej krwi. Jest niezwykle niebezpieczny przy przedawkowaniu - powoduje hiperestezję. Człowiek nie jest w stanie znieść jego skutków. Wrażenie jest jakby cały świat wdeptywał człowieka w ziemię. Każde dotknięcie to trzęsienie ziemi, własny oddech - jak wicher. Światło wypala oczy, chłód zamraża, ciepło spala...

CiekawostkiEdytuj

Krew Bohaterów została podana w niedozwolonych ilościach Nocnemu Śpiewakowi przez władze Kręgu, by podporządkować go sobie i ukarać za rzekome rozprowadzanie narkotyków w okolicy; przez co Krąg miał zbiednieć. To wydarzenie w dużym stopniu przyczyniło się do ucieczki młodych magów na Smoczy Archipelag.

Podczas drogi do Northlandu Winograd został schwytany i uwięziony. Gdy przyjaciele postanawiają go odbić, decydują się na wypicie Krwi Bohaterów. Ich siła stała się dużo większa, przestali mieć skrupuły przy zabijaniu ludzi, bawiły ich nawet upadające, bezgłowe zwłoki. Rano młodzi magowie na widok trupów dostali mdłości, a wspomnienie tego co zrobili pod wpływem Krwi Bohaterów wywoływało w nich niepokój sumienia i wstręt.