FANDOM

Krąg Magów Jest to niewobrażalnie prestiżowa i ogromna istytucja. Zrzesza wszystkich magów, posiada ogromną władzę i budzącą respekt twierdzę - siedzibę. Do Kręgu mogą należeć jedynie wykwalfikowani i zarejestrowani magowie. Aby stać się członkiem Kręgu należy zostać zgłoszonym i zaproszonym na testy swojego talentu w Zamku Magów. Każdy wystarczająco kompetentny członek Kręgu otrzymuje tatuaż, błękitną szarfę i kronikę, w której spisuję swoje życie i prowadzone badania.

Jego jest ogromna sięga nawet do Northlandu (jako pamięć o minionych czasach i krwawych wojnach). Krąg sprawuję kontrolę nad każdym swym członkiem. Ingeruje w życie magów i wyznacza im również zadania i pracę. Magowie muszą być stale w kontakcie. Faktyczną władzę w państwie sprawują również magowie, a dokładnie Ci najwyższej rangi - błękitni, lub ci najlepiej ustawieni. Zasiadają oni w Radzie Magów i właściwie panują nad każdą dziedziną życia (szczególnie politycznego) Lengorchii.

Wiadomo, że Krąg ma swoje brudne sprawki i nie jest do końca pozytywną instytucją. Strzeże zazdrośnie swych tajemnic, nie patyczkuje się z wrogami. Jego członkowie zatrudniają czasem Cichorękich, trudnili się nawet handlem dziećmi. Cesarz Lengorchii jest właściwie jedynie figurą zastępczą - faktyczną władze stanowi Rada Magów.

CytatyEdytuj

Lecz przed ciężkim pobiciem uchroniła go nie tylko ogniowa iluzja i to, że ludzie bali się magów z kasty Iskier. Coś o wiele większego i prostszego zarazem - ogromny, niewyobrażalny wręcz prestiż Kręgu Magów.

Mam dziwne wrażenie, że w tym kraju mag albo nosi szarfę, albo dokarmia się nim mrówki. Nie słyszałem o miejscu, gdzie Krąg nie miałby wpływów.