FANDOM

Jednorożce - zwierzęta występujące głównie w Northlandzie (np. W Puszczy Ogoranckiej), raczej mało przypominające powszechne o nich wyobrażenie - są bardziej... praktyczne.

WyglądEdytuj

Dobrze, mocno zbudowane konie burej, popielatej barwy. Mają silne nogi i krępe, umięśnione kadłuby. Głowę ogiera wieńczy długi, lekko zakrzywiony róg przypominający nieco kolec róży; klacz jest mniejsza i bezroga.

Charakter, upodobania, zachowanieEdytuj

Zwierzęta te żyją stadnie. Stado liczy zazwyczaj kilkanaście sztuk (klacze, źrebaki). Najsilniejszy ogier jest zarazem przewodnikiem i obrońcą stada. Zabicie przewodnika (szczególnie na początku zimy) wiąże się z rozsypaniem stada, częściowo zapewne również ze śmiercią kilku osobników (pozbawione obrońcy i spoiwa zwierzęta wpadają nierzadko w popłoch, gubią się, odłączają od reszty co wabi duże drapieżniki. Klacze pozbawione rogu oraz słabe źrebaki nie są w stanie skutecznie się obronić).

Jednorożce są roślinożerne, żyją głównie w lasach Northlandu.

CiekawostkiEdytuj

Promień, nie znając zasad rządzących Puszczą Ogorancką, z potrzeby udowodnienia sobie i innym, jak dobrym jest myśliwym, zabił przewodnika stada. Był to wielki, piękny ogier, którego miejscowi myśliwi oszczędzali specjalnie, gdyż płodził silne, zdrowe źrebięta. Nadano mu nawet imię - Awan.