FANDOM

Dom Słonego
Najważniejsze informacje
Położenie: Jaszczur
Występuje w: Naznaczeni błękitem cz. 2 i Kamień na szczycie

Dom Słonego znajduje się na wyspie Jaszczur, największej wyspie Smoczego Archipelagu.

OpisEdytuj

Dom powstał na ośmiu wbitych w grunt palach, pokryty był strzechą z liści palmowych, podłoga była około dwóch łokci nad ziemią, aby nie wchodziły do środka domu różne zwierzęta. Uginała się ona lekko pod nogami. Dom nie posiadał ścian, zastępstwem dla nich miały być płócienne zasłony, które były zwijane lub rozwijane, w zależności od potrzeb mieszkańców. Sprzętów nie było prawie wcale. Księżycowy Kwiat przyrządzała jedzenie klęcząć na macie rozłożonej na ziemi przy domu. Mieszkańcy tego domu nie sypiali w łóżkach tylko na materacach i hamakach. Jedynym strzętem był stół Słonego. Było na nim pełno zwojów pergaminów, map, próbki zasuszonych roślin i łupkowe tablice do pisania. Było również kilka kufrów stojących przy stole. W nich Słony trzymał swoje książki, narzędzia chirurgiczne i szkła powiększajace wyszlifowane z kryształu. Słony wraz z rodziną zamieszkał go dopóki nie postanowili opuścić Jaszczura i wrócić do rodzinnych stron.

CytatyEdytuj

  • Mieszkańcy może nie żyli pod gołym niebem, ale śmiało można powiedzieć, że na wolnym powietrzu.