FANDOM

Dom Pływaka

Pływak, jak większość Stworzycieli preferował samotniczy tryb życia. Jego dom w Grobli oddalony był od innych zabudowań w osadzie. Dom Stworzyciela na pierwszy rzut oka robił zwyczajne wrażenie. Po dłuższym czasie można było dostrzec, że został zbudowany bez użycia narzędzi. Belki wyglądały tak, jakby zrosły się ze sobą, zmuszone do tego nadzwyczajnego wyczynu wolą właściciela. Po bliższym rozeznaniu zauważamy, że właściciel bardzo cieni sobie swoją prywatność.

OpisEdytuj

Podwórko Pływaka było zagracone, a jego ogród zasługiwał na uwagę: pośrodku były utrzymane we wzorowym porządku grządki( kilka leczniczych zioł i kilka śmiertelnie trujących) , wokół których bujnie pleniły się chwasty. Nad drzwiami wejściowymi wisiały: wypchany nietoperz, ususzona żmija, ludzka czaszka oraz ozdoba zrobiona z kości palców i żeber. Nad wejściem Stworzyciel zamontował pułapkę odstraszającą nieproszonych gości. Przy oknie przymocowane zostały czaszki kóz pokryte farbą z fosforem.

WnętrzeEdytuj

Wnętrze domu było równie zagracone jak obejście. Wewnątrz panował nieopisany nieład. Dom Pływaka Stworzyciela przypominał graciarnię. Pod ścianami ciągnęły się długie blaty zastawione setkami butelek, dziwnymi modelami z gliny i patyków, sprzętem do chemicznych doświadczeń i najróżniejszymi narzędziami niewiadomego przeznaczenia. W domu leżało też mnóstwo książek, papierów, ubrań, brudnych naczyń oraz słoje pełne różnych medycznych preparatów. Uwagę Kamyka zwróciła wypchana małpa z zawiązaną pod brodą błękitną szarfą. Większość przedmiotów w tym domu, choć porozrzucanych niedbale jak śmieci, wykonano bardzo starannie z drogich materiałów. Złote i srebrne talerze oraz miski. Czerpak zawieszony na brzegu cebrzyka zrobiono z jednej bryły bursztynu. Narzuta na łóżko była z jedwabiu przetykanego złotą nitką.