FANDOM

Dom Kowala - zamieszkiwany jest przez maga Kowala, który pragnął odciąć się od całego kręgu magów. Obwiniał się o upozorowaną śmierć podopiecznych należących do Drugiego Kręgu

OpisEdytuj

Stoi w średniozamożnej części Podzamcza, wysoka chuda kamienica wtłoczona w rząd podobnych budynków, nie ma podwórza ogrodzonego murem, brama wejściowa zamknięta jest "na głucho", okna powyżej zasłonięte okiennicami z listewek. Dom jest piętrowy, pokoje na górze zajęły kobiety. Wynikiem zaniedbania był smutek i żal Kowala po stracie uczniów i przyjaciela (Wiatr Na Szczycie). Kowal popadł w alkoholizm i jedyną osobą, na którą mógł liczyć była Róża. Dom Kowala był tak położony, że główne wejście znajdowało się w niezbyt ruchliwym zaułku miasta, a jego tylna ściana pozbawiona okien stała przy rojnym trakcie z bramą zamkniętą od lat, siedzibę Mówcy zwieńczał spadzisty dach oparty na słupach tak, że posiadał wolną przestrzeń (coś w rodzaju tarasu). Na tym tarasie cały Drugi Krąg oglądał paradę ku czci Bogini Matki Świata. W tym domu zamieszkali magowie po opuszczeniu Jaszczura. Siedziba ta była okropnie zaniedbana. Dopiero po wprowadzeniu się dawnych uczniów dom wyczyszczono i doprowadzono do stanu używalności.

CytatyEdytuj

Stał w średnio zamożnej części podzamcza - nie były to barwne zaułki dzielnicy rzemieślniczej, ale i nie pilnie strzeżone bastiony bogatych rezydencji.Wysoka chuda kamienica została wtłoczona w rząd podobnych budowli.

Jagoda pchnęła boczne drzwi, za nimi ukazało się pobojowisko, które zapewne powinno zwać się kuchnią. Podłogę zaścielały śmiecie. Wszędzie stały brudne garnki, walały się nierozpoznawalne resztki jedzenia i zatęchłe ścierki, a w powietrzu unosił się odrażający odór pleśni.