FANDOM

Dębowy i Fala — rodzice Białego Roga, Bystrego i Koziołka.

Mieszkali na Kozich Wzgórzach, nieopodal północnej granicy. Fala bardzo kochała wszystkich synów. Była dobrą kobietą. Dbała o dom i obejście. Dla Białego Roga planowała karierę maga. Dębowy natomiast miał skłonności do dominacji i tyranii. Żałował, że najstarszym z jego synów nie jest Bystry i że Biały Róg w ogóle się urodził. Lekceważył jego talent i uważał, że syn przynosi mu wstyd.

CiekawostkiEdytuj

Fala ma jasną skórę i jasnobrązowe włosy. Wywodzi się z podbitych ziem. Biały niewolnik Fonon oskarża ją o zdradzanie swojego narodu z czarnym mężczyzną i napada na nią, co powoduje gniew jej męża. Dębowy ma bardzo ciemną skórę i należy do Lengorchian, dlatego niewolni mówią o nim pogardliwie czarny. Fala jest prawdopodobnie Northlandką lub pół-Northlandką (mówi swobodnie w lengore). Być może to właśnie jej pochodzenie i zawarcie małżeństwa z mężczyzną należącym do innej narodowości spowodowało urodzenie się dziecka obdarzonego potężnym magicznym talentem.

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.