FANDOM

Człowiek - od niepamiętnych czasów zamieszkuje Lengorchię, Northland i ziemie za granicami Northlandu. Ludzie w Kronikach Drugiego Kręgu w zależności od pochodzenia dzielą się na Lengorchian (ci są przez mieszkańców Northlandu nazywani lengorijenami), Hajgów, Northlandczyków i ludzi z nieznanych krajów. Zauważamy również inny podział mający ogromne znaczenie zwłaszcza w Lengorchii. Jest to podział na magów i zwykłych, niemagicznych ludzi, którzy są w znacznej większości.

WyglądEdytuj

Wygląd człowieka zależy w głównej mierze od tego, do jakiej rasy ludzkiej przynależy. Jednak każdy człowiek ma cechy charakterystyczne, które w żaden sposób nie ulegają zmianie. Człowiek posiada ciało bardzo podatne na bodźce z zewnątrz (np. ogień, lód). Składa się ono z tułowia, głowy i kończyn (pary rąk i pary nóg). Dzięki temu, że potrafi chodzić na dwóch nogach wiele rzeczy pożytecznych i ułatwiających mu życie może zrobić rękoma. Wyróżniamy następujące rodzaje ludzi:

Lengorchianin - Lengorchianie są rasą mieszaną wywodzącą się z dawnych najeźdźców i ludu zamieszkującego podbite tereny. Charakterystyczne cechy wyglądu Lengorchianie przejęli od najeźdźców, którzy na pozostawionych rzeźbach prezentowali się jako długonogie, smukłe postacie o prostych, czarnych włosach. Ich twarze, zbliżone kształtem do trójkąta, miały wystające podbródki, oczy jak kreski(raczej skośne) oraz dość duże, ostro zarysowane nosy. Lengorchianie są śniadzi (choć, jak przekonuje się książę Toroj w łaźni z młodymi magami, najczęściej ciemny kolor ich skóry to po prostu mocno utrwalona opalenizna), mają ciemne - najczęściej czarne - włosy oraz oczy czarne lub brązowe (zawyczaj skośne). Lengorchiane jedzą posiłki rękami , po zjedzeniu myja ręce w misce z wodą i wycierają je w małe ręczniczki .

Hajgowie

Hajgowie

Hajgowie - mocno zbudowani, ale krępi i niscy, żywe magazyny ciepła i energii życiowej. Wyróżniają się raczej włosami jasnymi lub jasnobrązowymi. Mężczyźni mają przycięte wierzchołki uszu i na twarzach tatuaże klanowe. Ubierają się raczej w długie tuniki z grubej wełny obramowane zieloną lamówką. Strój przytrzymywany jest szerokim pasem z wytłaczanej skóry i miedzianą zapinką. Buty noszą z koziej skóry, na której pozostawiono długie włosie, przez co... nogi przypominały zwierzęce łapy. Hajgońskie kobiety natomiast są mocne, pulchne jak racuchy, jasnowłose i wiecznie uśmiechnięte. Jak mężczyźni, mają przycięte końcówki uszu. Posiadały tatuaże na twarzach lecz nie tak liczne i barwne jak mężczyźni.

Northlandczyk - wyglądem bardzo przypominają mieszkańców Lengorchii, choć zazwyczaj mają jaśniejszą cerę, włosy i oczy. Nie łączą ich - tak jak lengorchiańskich magów - cechy charakterystyczne w rodzaju dużych, ostro zarysowanych nosów czy skośnych oczu.Northlandczycy posiłki jedzą sztućcami , mają różne rodzaje noży , każdy do innego rodzaju posiłku .

Charakter, upodobania, zachowanieEdytuj

Człowiek jest istotą rozumną, posiadającą bardzo zróżnicowane cechy charakteru, jak na przykład: cierpliwy, miły, szczery, wrażliwy, uczuciowy czy też przebiegły, niegodziwy, władczy, złośliwy. Każdy człowiek ma inny charakter, więc i ich charakterystyczne cechy danej osoby różnią się od cech innej. Ludzi charakteryzuje tworzenie związków międzyludzkich (zakładanie rodzin, małżeństw, itp.). Gromadzą się w grupy: zamieszkują w większych osiedlach, takich jak wsie czy miasta. Dla większości ludzi najważniejsze jest szczęście, rozumiane różnie (spokój, posiadanie rodziny, majątku, władzy...). Aby to osiągnąć, każdy człowiek musi pracować, aby zarobić na własne utrzymanie. W świecie najbardziej liczą się ludzie bogaci i wykształceni (w tym magowie): to oni mają największe wpływy, sprawują władzę i zajmują się interesami, a więc poniekąd decydują o losach pozostałych członków swojej rasy. Mają także największy wpływ na światowe manipulacje. Człowiek jest najbardziej skomplikowanym i trudnym do zrozumienia stworzeniem, gdyż posiada własny umysł i inteligencję.

Podziały ludziEdytuj

Magowie - są to ludzie obdarzeni niezwykłymi talentami magicznymi. Rozpoznajemy różne talenty, m.in.: Bestiar, Iskra, Mówca, Obserwator, Przewodnik Snów, Strażnik Słów, Stworzyciel, Wędrowiec, Wiatromistrz i najrzadszy Tkacz Iluzji. Wszyscy magowie są spisywani w rejestrach i przechodzą testy, które mogą włączyć ich do Kręgu Magów. Najwybitniejsi i obdarzeni największymi talentami (tzw. błękitnymi) sprawują władzę nad Kręgiem . Swoje talenty magowie odziedziczyli po przodkach zza morza - tych samych, którym zawdzięczają pewne charakterystyczne cechy zewnętrzne.

Niemagiczni - są to ludzie zwykli nie posiadający żadnych zdolności magicznych. Najczęściej parają się handlem, rzemiosłem czy uprawą roli i hodowlą zwierząt. Najbogatsi i najwyżej postawieni w hierarchii społecznej niemagiczni sprawują władzę w swoich krajach.

CiekawostkiEdytuj

Zwyczaje u Hajgów

-Dzieci 12-13 letnie zbierają budulec na swoje własne domy, aby tego dokonać wyszukują kamienie odpowiedniego kształtu i wielkości. Nie jest to łatwa sztuka zabiera bardzo dużo czasu mając na celu uczyć młodych Hajgów cierpliwości. Mimo to nie wszyscy wykazują objawy cierpliwości. Dzieciaki biją się między sobą, podkradają sobie kawałki granitu i nieźle się przy tym bawią.

-Chłopiec w wieku dziesięciu lat jest oddawany pod opiekę starszego wojownika Wilka i staje się jego Gwiazdą. Nie zapominają o swoich rodzinach mogą je nadal odwiedzać, ale śpią i jedzą wraz ze swoim Wilkiem. Wojownik uczy go wszystkiego co może przydać mu się w dorosłym życiu, gdy razem wyruszają na pastwiska w górach i spędzają długi czas tylko w swoim towarzystwie. Często dochodzi do kontaktów płciowych między uczniem i nauczycielem, ale to tylko wzmacnia łączące ich więzi.

-Raz w roku organizowane jest ogromne święto pod sam koniec lata zwie się Strzyżą. Wszystkie Gwiazdy, które ukończyły 15 lat są przyjmowane do grona dorosłych mężczyzn. To samo spotyka Hajgońskie dziewczyny. Chłopcy tracą dziecięce warkoczyki, a zyskują tatuaże klanowe na twarzach.

- Kobiety zamężne zaplatały sobie warkocze i zapinały w wymyślne fryzury. A mężczyzna brał za punkt honoru wyposażenie swej kobiety w jak największą ilość srebrnej i złotej biżuterii.

-Młode kobiety są wykupowane z domów swoich ojców za duże sumy.

-Panny aby przyciągnąć uwagę chodziły z rozpuszczonymi włosami, prześcigały się w zdobieniu sukni pięknymi haftami. Panny w ciąży nie wstydziły się, co dziwniejsze obnosiły się z tym. Taką pannę zwykle oblegało ruj młodych mężczyzn. Chłopcy poszukują przede wszystkim matek dla swoich przyszłych dzieci. Zwyczaje Pogrzebowe . W Lengorchii zmarłych się pali na stosach a prochy są przechowywane w podpisanych urnach np.Płowy , syn Trawy i Stanowczego , mag Obserwator . Urny bardzo często przechowuje się w przydomowych żalnikach. U Hajgów zmarłych składa sie w szczelinach i na półkach skalnych , zabezpieczając zawłoki przed padlinożercami . Dopiero gdy słońce , mróz i wiatr wysuszyszą ciało , umieszcza sie je w płytkim grobie pod stosem kamieni na hali w pobliżu osady. Zmarłych myto przedtem dokładnie w wywarze z ziół , a potem całą ich skórę pokrywano warstwą żółtej farby dla ochrony przed owadami. W Northalndzie zmarłych chowa sięn w ziemi tylko członków królewskiego rodu się balsamuje i przechowuje w podziemniach pod Zamkiem . Northlandcycy wierzą , że jeśli król nie spocznie w ziemi , zawsze będzie miał pieczę nad swoim krajem i ludem . jak wyjasnił Toroj .

CytatyEdytuj

Ludzie mają ręce. Nawet nie wiedziałem czego mi brakuje, póki nie przybrałem tego ciała. Tyle można zrobić rękami, że to się prawie nie mieści w głowie. Ludzie są witalni - dodał po chwili. - Coś robią. Ich życie ma sens.

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.