FANDOM

Cichoręcy - zabójcy do wynajęcia, inaczej nazywani skrytobójcami.

Zabijają ludzi za pieniądze. Istnieją całe cechy cichorękich mające swoich patronów. W Lengorchii cichoręcy oznaczają się maleńkimi tatuażami za uszami, po których można poznać jakiemu patronowi podlegają, w Northlandzie natomiast rozpoznawani są poprzez znaki na swoich nożach. Oprócz zatrutych noży stosują także trupie naszyjniki z paciorkami i sznury zrobione tak, że gdy raz się je zaciśnie ciężko jest je zdjąć. Poza tym znają różnego rodzaju chwyty i techniki pozwalające cicho uśmiercić ofiarę - jak miażdżenie pięścią twarzy tak, że odłamki kości wbijały się w mózg czy wykręcanie głowy w ten sposób, by właściciel mógł "obejrzeć swoje plecy".

CiekawostkiEdytuj

Ojciec Końca i jego dwaj bracia byli cichorękimi pracującymi dla Kręgu, ale sam Koniec nie chciał być cichorękim. Nie lubił zabijać i wstydził się tego, czym zajmuje się jego rodzina. Znał jednak techniki skrytobójców, których nauczył go starszy brat - dlatego z wielką łatwością zabijał wrogów po zażyciu Krwi Bohaterów. Żałował też, że nie był wraz z Gryfem i Wężownikiem w łaźni podczas ataku cichorękich, gdyż mógłby zawczasu rozpoznać przebrane skrytobójczynie i zapobiec krwawej rzezi.

Cichoręcy cztery razy przypuszczali ataki na Promienia, ze względu na jego pozycję społeczną. Między innymi z tego powodu zdecydował się on uciec na Smoczy Archipelag.

W Northlandzie skrytobójcy czterokrotnie próbowali zabić członków Drugiego Kręgu.