FANDOM

Bal słonecznikowy tradycyjnie co roku wczesną wiosną urzadzany w Zamku Kodau. Jego prawidłowa nazwa to Bal Słoneczny, ale częściej znany ze swego żartobliwiego określenia jako Bal Słonecznikowy. Powodem takiej nazwy była ogromna ilość słoneczników hodowanych w oranżeriach na to święto.

CiekawostkiEdytuj

Bal Słonecznikowy urządzony przez królową Iditalin różnił sie od innych balów. Królowa na tym przyjęciu wynagrodziła szlachetność charakteru swoich poddanych. W sali jadalnej były dwa stoły, na jednym leżały śnieżnobiałe obrusy i lśniące od złota srebra i kryształu, a porcelanowe wazy kipiały egzotycznymi kwiatami. Drugi natomiast miał obrus zielony, stały na nim proste drewniane talerze, a noże i szpikulce do mięsa były brazowe w kościanej okładzinie. Na tym stole stały proste wazony z pomarańczowej gliny, wypełnione różnymmi kłosami zbóż, zasuszonymi ostami, trawami, gałęzkami leszczyn i małymi słonecznikami, a drewniane talerze na spodzie miały napis z wpuszczonego w drewno złotego drutu: prawdziwa cnota nie oczekuje zapłaty, czym królowa bardzo wzruszyła biesiadników. Wraz z dziećmi podchodziła do kazdego z gości i podawała dzban z wodą, aby goście umyli i wytarli sobie ręce. Przy tym stole królowa posadziła magów i ludzi, którzy pomagali biedniejszym , potrzebującym oraz znających Lengorchię. Swoim zachowaniem wywyższyła tych, którzy na to zasługiwali jednoczesnie nie dajac powodu do niezadowolenia gościom z pierwszego stołu. Bal był okazją do nawiązania bliższych kontaktów międzyludzkich , a także pokazaniem jak duże znaczenie dla Northlandu mają ludzie, którzy poświęcają się w dobrej wierze innym. Po zjedzeniu posiłku, gości zaprosono do sali balowej na tańce, a także na występy artystów. Właśnie wtedy Gryf poznał Dimandę.

Królowa Iditalin myślała najpierw o tym, by nie urządzić balu w tym roku, ze względu na oszczędnośći - pieniądze potrzebne były na wydatki wojenne, a także do pomocy biednym. Jednak gdy królowa zobaczyła jak bardzo jej córka Jana cieszy się na wieść o zbliżającym się balu, jej serce zmiękło.