FANDOM

Błękitna szarfa - razem z tatuażem Kręgu stanowi dowód przynależności do społeczności Magów. Jej kolor jest zastrzeżony i nie może być noszony przez nikogo prócz magów.

CiekawostkiEdytuj

Błękitną szarfę posiada każdy mag; w ten sposób się rozpoznają. Jednak tylko nieliczni dostępują zaszczytu jakim jest wypełnienie ich tatuażu błękitem. Oznacza to wielką moc i władzę - talent w randze mistrzowskiej (wiadomo jednak, iż przez działalność, która nie spodoba się Kręgowi można zostać zdegradowanym do rangi czarnego, a przecież talent się nie zmniejsza).

CytatyEdytuj

Nie umiesz zbyt wiele - rzekł surowo - ale wystarczająco dużo. Tu jest kronika dla ciebie i szarfa. Wciągniemy cię do rejestrów Kręgu Magów jako pełnoprawnego Tkacza Iluzji. To cię uprawnia do szukania pracy w swojej profesji i nie będziesz podlegał prawu lennemu. [...] Chłopiec zbliżył się z wahaniem do stołu i rozwinął tkaninę, odsłaniając gruby tom oprawny w brązową skórę z miedzianymi, błyszczącymi okuciami. Obok leżała zwinięta szarfa do przepasywania tuniki, w charakterystycznej błękitnej barwie, zastrzeżonej wyłącznie dla członków Kręgu Magów.

- Szarfa! - odezwał się Gryf z bezbrzeżną pogardą. - Prowadzają nas na tej szarfie niby na smyczy. Ciągle musiałem wysłuchiwać, że powinienem dziękować Kręgowi za każdy kawałek chleba.